Pokyn ředitele školy - organizace vzdělávání od 4. ledna 2021
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě informací k provozu škol od 27. prosince 2020 do 10. ledna 2021, které vydalo MŠMT ČR na základě usnesení Vlády ČR ze dne 23. prosince 2020, sdělujeme, že výuka a vzdělávání budou od 4. 1. 2021 organizovány na naší škole následovně:
- 1) prezenční výuky ve škole se účastní žáci 1. a 2. ročníku v plném rozsahu podle platného rozvrhu hodin; organizace dané výuky bude upravena tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky jednotlivých tříd (začátek a konec výuky, přestávky, vstup do školní jídelny bude pro každou třídu individuálně upraven). BLIŽŠÍ INFORMACE obdrží zákonní zástupci žáků mailovou poštou.
- 2) žáci ostatních ročníků – od 3. po 9. ročník se účastní distanční výuky v rozsahu podle upravených rozvrhů hodin pro distanční výuku v prostředí Google Classroom. Při distanční výuce se žáci aktivně účastní online výuky, samostatně plní domácí zadání, a to nejen v předmětech online vyučovaných, ale také v dalších předmětech. Tato zadání budou zveřejňována v daném prostředí Google Classroom (jedná se převážně o vzdělávací předměty výchovného charakteru na 2. stupni)
- 3) školní družina je v provozu; ranní provoz začíná od 6.30 hodin, odpolední provoz končí v 16.30 hodin. Žáci budou zaměstnáni ve třídních skupinách, nebude docházet ke spojování žáků různých tříd.
- 4) školní jídelna je v provozu; žáci 1. a 2. ročníku se stravují v běžném režimu – se zvýšenými hygienickými opatřeními a individualizovaným vstupem jednotlivých tříd. Žáci vyšších ročníků s distančním vzděláváním mají nárok na dotovanou stravu. Výdej do jídlonosiče venkovním okýnkem v době mezi 12.30 – 13.50 hodin. POZOR, žáci s uhrazeným stravným, kteří se nechtějí účastnit školního stravování, musí sami provést odhlášení
- 5) žáci ve škole jsou povinni, stejně jako všichni zaměstnanci školy, během výuky a ve všech prostorách školy používat roušky (mimo konzumace svačiny a oběda) a dbát zvýšených hygienických opatření – desinfekce rukou (v šatně, ve třídě, na toaletě, ve školní jídelně) a snažit se dodržovat rozestupy
- 6) při vzdělávání jsou zakázány sportovní činnosti a zpěv; plánovaný lyžařský kurz se nekoná
- 7) do budovy školy je omezen vstup a pohyb třetím osobám
- 8) zájmové kroužky se nekonají; tělocvičny nejsou v provozu
- 9) na venkovním školním sportovišti mohou v rámci volnočasových aktivit sportovat maximálně 2 osoby
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy
Pokyn ředitele školy - režim výuky od 12. 4. 2021
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě nařízení Vlády ČR ze dne 6. 4. 2021 se od 12. 4. 2021 mění podmínky vzdělávání žáků v českých školách. Na naší škole budou platit tato pravidla:
- polovina tříd 1. stupně bude vzdělávána v týdenním cyklu prezenčně (ve škole) a druhá polovina tříd 1. stupně bude vzdělávána distančním způsobem (na dálku). Tento režim se bude vždy po týdnu rotačně měnit.
- v týdnu od 12. 4. do 16. 4. 2021 budou ve škole přítomni žáci těchto tříd – I. A, I. B, II. A, II. B, III. A, III. B a budou se učit podle platného školního rozvrhu v plném rozsahu.
Ostatní třídy 4. a 5. ročníku pokračují v tomto týdnu v distanční výuce podle rozvrhu stanoveného pro distanční výuku.
- v týdnu od 19. 4. do 23. 4. 2021 se režim výuky rotačně vymění; žáci 1., 2. a 3. ročníku budou vzděláváni distančně. Žáci 4. a 5. ročníku budou vzdělávání ve škole.
- žáci tříd 2. stupně pokračují v distančním vzděláváníjako doposud. Individuální konzultace pokračují podle dohodnutého rozvrhu.
- žáci se svými učiteli nebudou vždy ve svých třídách, některé třídy budou mít z epidemiologického důvodu třídy náhradní – upřesnění obdrží zákonní zástupci do své mailové adresy.
- činnost školní družiny bude v homogenních skupinách, skupinu budou tvořit žáci pouze 1 třídy. Provoz ŠD bude v plném rozsahu.
- školní jídelna bude v provozu jako doposud. Žáci vzdělávání ve škole budou stravování ve školní jídelně za zvýšených hygienických opatření. Žáci na distanční výuce mohou školní oběd odebírat přes venkovní okénko.
- prezenční výuka bude omezena o zpěv a sportovní činnosti. V daných vyučovacích hodinách (Hv, Tv) budou žáci plnit jiné vzdělávací a výchovné činnosti.
Na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 6. 4. 2021 jsou všichni zaměstnanci a žáci školy povinni:
- podstoupit před vyučováním ve škole testování, a to samoodběrem pomocí neinvazivních antigenních testů Singclean (v případě žáků 1. a 2. ročníku, kteří nejsou schopni provést test sami, je možná asistence třetí osoby - zákonný zástupce či jiná osoba písemně pověřená k provedení testování zákonným zástupcem).
- testování bude probíhat vždy v pondělí a čtvrtek na začátku vyučování v kmenové třídě, ev, v ranní družině.
- pondělní testování– bude-li výsledek testování u žáka pozitivní, škola kontaktuje rodiče a žák odchází domů a podstoupí ve spolupráci se svým pediatrem konfirmační PCR testování. Potvrdí-li tyto testy pozitivitu, žák zůstává v domácí léčbě a nařízené karanténě. Rodič je povinen tuto skutečnost ihned ohlásit škole.
Pokud je výsledek testu negativní, žák se s potvrzením o výsledku testování vrací do školy.
- čtvrteční testování – je-li výsledek testování pozitivní, domů odchází do karantény celá třída. Podle výsledku konfirmačního PCR testování daného žáka zůstává celá třída v karanténě nebo v případě negativního výsledku se všichni žáci dané třídy vrátí do školy. O výsledku testování je rodič testovaného žáka povinen informovat školu. Tyto postupy určuje KHS Ostrava.
- používat ve všech prostorách školy respirátor typu FFP2/KN995, v případě žáků minimálně chirurgické roušky (výjimku tvoří doba konzumace svačiny a oběda za předpokladu, že žák sedí v lavici nebo u jídelního stolu).
- dodržují rozestupy, optimálně 2 m.
- dodržují zvýšená hygienická opatření – desinfekce rukou při vstupu do budovy školy, při vstupu do třídy, při vstupu do školní jídelny, před testováním, po návratu z toalety.
- třetím osobám je vstup do budovy omezen s výjimkou zákonných zástupců žáků 1. a 2. ročníku v době testování antigenním testem (pondělí a čtvrtek před zahájením výuky) s použitím respirátoru typu minimálně FFP2/KN95 a desinfekce rukou při vstupu do budovy a před testováním.
Mgr. Libor Kuča
Užitečné odkazy:
- Informace pro rodiče a informace pro žáky – ve spodní části odkazu: testovani.edu.cz
- Informace o testování – test Singclean: testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole
Pokyn ředitele školy - režim výuky od 8. 3. 2021
- Všichni žáci od 1. do 9. ročníku budou absolvovat distanční formu výuky podle upravených rozvrhů pro distanční výuku v prostředí Google Classroom. Při distanční výuce se žáci aktivně účastní online výuky, samostatně plní domácí zadání, a to nejen v předmětech online vyučovaných, ale také v dalších předmětech. Tato zadání budou zveřejňována v tomtéž prostředí Google Classroom.
-
Služeb školní jídelny mohou využívat všichni přihlášení žáci v distanční formě vzdělávání, a to formou venkovního odběru oběda přes okýnko. (výdej pro žáky v době od 12.30 do 14.00 hodin).
Žáci, kteří mají uhrazené stravné a nechtějí se školního stravování v tomto období účastnit, se musí odhlásit.
Pokyn ředitele školy - upřesnění podmínek zahájení nového školního roku
Vážení rodiče, milí žáci,
rád bych Vás přivítal v novém školním roce 2021/2022 a všem popřál, aby byl klidnější, než ten předcházejí, abychom měli možnost pracovat a věnovat se svým každodenním povinnostem bez zbytečných komplikací.
Přál bych si, aby naše škola pro Vás byla místem každodenního nového poznání, abychom si zde pěstovali prostředí, ve kterém se budete rádi setkávat se svými spolužáky, kamarády, se svými učiteli a měli pocit dobrého zázemí pro své vzdělávání a svůj rozvoj.
Začátek nového školního roku bude opět poznamenán mimořádnými opatřeními, které si vyžaduje současná epidemiologická situace a které vycházejí z metodického pokynu MŠMT a MZd ČR ze dne 20. 8. 2021. Chtěl bych Vás požádat o pochopení nastalé situace a dodržování následujících pokynů:
- Při vstupu do budovy školy je nutná desinfekce rukou (a pak ve třídě, při vstupu do odborné učebny a do školní jídelny)
- Do budovy školy nesmí vstoupit nikdo, u něhož jsou prokazatelné příznaky nemoci Covid-19
- Ve všech společných prostorách školy všichni používají respirátor či chirurgickou roušku k zakrytí úst a nosu (výjimku mohou tvořit zdravotně znevýhodněni, kteří mají doporučení odborného lékaře)
- 1. září (žáci 1. ročníku 2. září), 6. září a 9. září musí všichni žáci a zaměstnanci školy podstoupit testování antigenními testy, které proběhne vždy v jednotlivých třídách na začátku vyučování. Dané testování se netýká žáků a zaměstnanců školy, kteří mají alespoň 14 dnů po ukončeném očkování proti Covidu-19, nebo jsou ve 180denní lhůtě po prokázání nemoci Covid-19, nebo se prokážou testováním na jiném místě, ne starším 72 hodin v případě PCR testu nebo 48 hodin antigenním testem. Vše je potřeba doložit patřičným potvrzením.
U žáků 1., 2. nebo 3. ročníku může v případě zájmu přijít 1 zákonný zástupce otestovat své dítě v dané dny přímo školy. Dané testování však nebude probíhat v kmenové třídě, ale ve speciální místnosti, kam bude rodič s dítětem doprovozen z vrátnice zaměstnancem školy.
- Vstup „třetích“ osob do budovy školy je striktně omezen. Žáky 1. ročníku může k slavnostnímu zahájení do třídy doprovodit zákonný zástupce.
- Během výuky, kdy žáci sedí ve svých lavicích, žáci a učitelé respirátory či roušky používat nemusí. Výjimku tvoří pouze žáci, kteří nepodstoupí testování. Ti musí respirátor či roušku používat po celou dobu pobytu ve škole. Tito žáci v hodinách HV nesmí zpívat a v TV cvičit.
- V případě zdravotních problémů či zdravotní nevolnosti budou žáci umístěni do speciální místnosti a rodiče telefonicky vyzváni, aby si bezodkladně své dítě vyzvedli a situaci řešili s pediatrem. Stejně se bude postupovat v případě, kdy se u žáka prokáže pozitivní výsledek při testování.
- Nastane-li situace, že se 50 % a více žáků ve třídě dostane do karantény či onemocní, bude v dané třídě pro tuto skupinu zahájena distanční výuka.
Pokyn ředitele školy - upřesnění hygienických opatření
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví ČR ze dne 22. února 2021 se všem osobám pohybujícím se v budově školy přikazuje pro zakrytí svých dýchacích cest používat chirurgické roušky nebo respirátor typu FFP2.
Toto opatření nabývá platnost od 25. února 2021 do odvolání. Dané opatření se neuplatňuje v době konzumace svačiny a obědu ve školní jídelně, je-li konzument u stolu.
Do 28. února 2021 je možno ve školních prostorách používat i jiný ochranný prostředek dýchacích cest.
Mgr. Libor Kuča
ředitel školy